Diferenta dintre codurile de bare si codurile QR - blog egrup QR

Diferenta dintre codurile de bare si codurile QR

In timp ce un cod de bare contine informatii doar in directia orizontala, un cod QR conține informatii atat în ​​direcția orizontala, cat si in cea verticală. Datorită acestui fapt, un cod QR conține de sute de ori mai multe informații decât un cod de bare.

Cum diferă un cod QR de un cod de bare?

Deși atât codurile QR, cât și codurile de bare servesc scopului de bază al stocării informațiilor despre un anumit produs sau organizație, există unele diferențe majore între ele.

Aspect

Una dintre cele mai mari diferențe vine în ceea ce privește diferențele dintre designul lor sau pur și simplu modul în care arată. Aruncați o privire la codul QR și codul de bare in poza de home. Unul poate fi ușor distins de celălalt printr-o privire superficială.

Capacitatea de păstrare a informațiilor

Acest lucru se aplică și proiectării celor două coduri. În timp ce un cod de bare conține informații doar în direcție orizontală, un cod QR conține informații atât în ​​direcție orizontală, cât și în direcție verticală, de unde și denumirea de „cod bidimensional”. Datorită acestei diferențe structurale, un cod QR conține de o sută de ori mai multe informații decât un cod de bare și are un potențial mai mare de a stoca mai multe informații într-un spațiu mai mic decât un cod de bare.

Adaptarea și corectarea erorilor

Acesta este de departe cel mai de dorit avantaj al codurilor QR față de codurile de bare convenționale. Codurile QR au o rată de eroare ( deteriorat ) de 7-30%.

Pur și simplu, chiar dacă ambalajul produsului în cauză sau codul tipărit este deteriorat sau murdărit, codul QR funcționează.

Această funcție este utilizată inteligent de companii și corporații. Datorită funcției de corectare a erorilor, ei inserează un logo mic sau o imagine în cod pentru a-l face mai asociat cu informatiile acestuia în afacerea în cauză.

În timp ce codurile de bare există de mai bine de câteva decenii, codurile QR au fost doar o „tendință” de la începutul ultimului deceniu, datorită creșterii absorbției smartphone-urilor în rândul consumatorilor. Și de acum înainte, se pare că codurile QR vor rămâne până când popularitatea realității augmentate va produce un sistem complet diferit de codificare.

Etichete: codul qr